Weekendje Chiloe - Reisverslag uit Valdivia, Chili van chili - WaarBenJij.nu Weekendje Chiloe - Reisverslag uit Valdivia, Chili van chili - WaarBenJij.nu

Weekendje Chiloe

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg

17 Oktober 2004 | Chili, Valdivia

Hoi allemaal,
We zitten nu op het eiland Chiloe in de plaats Ancud. We hebben daar een kamer in een hostal met half Zweedse eigenaren en erg zwitsers ingericht. Gisteravond zijn we weer eens gaan uiteten, maar nu lekker lang gaan tafelen in een sfeervol restaurantje. We hebben heerlijke tappas gegeten met een wijntje erbij en een kopje thee na. Echt genieten van lekker eten!!
Vandaag zijn we om 9u vertrokken naar Piñhuill om pinguins te zien. We kregen daar een regenbroek met laarzen eraan vast aan en een zwemvest. Toen in een rubberen motorboot de zee op om om de rots eilandjes heen te varen. Op deze eilandjes zaten vele vogels en pinguins. Ook zagen we een otter een kreeft eten. Op de terugweg zwom er nog een zeehond om ons bootje heen, wat erg uitzonderlijk was dat die zo dichtbij de kust zat. Het was echt super om over de hoge golven te varen, ook al gingen sommige gedeeltelijk over ons heen!! Vele foto's gemaakt.
Terug in Ancud hebben we het regionale museum bezocht. Erg leuk met interactieve informatie. Dadelijk lekker een kopje thee drinken en nagenieten van een geslaagde dag.

  • 17 Oktober 2004 - 17:17

    Nina:

    Het kopen van een webcam is toch niet zo handig, want de computers zijn traag. Dat wordt wachten tot we jullie weer in levende lijve kunnen bewonderen.
    Groetjes

  • 17 Oktober 2004 - 17:25

    Ria Thijssen:

    Wat genieten jullie! Jullie verhalen doen me denken aan onze vakantie in Nieuw Zeeland. Daar moeten jullie de volgende stage gaan lopen!
    Natuur en cultuur en dan nog wat leren ook. Prima gedaan meisjes.Wij vertrekken op 1 november weer naar Portugal. Zullen jullie volgen aldaar.

  • 17 Oktober 2004 - 18:29

    Max Kramer:

    Nina, leuk je weer eens op foto te hebben gezien. Veel plezier daar! cupasoup@hotmail.com

  • 17 Oktober 2004 - 19:28

    Wiel:

    Hoi meiden in Ancud.
    Net effe de reacties doorgelezen. Zo te zien hebben jullie het vandaag wel naar jullie zin gehad. Lekker op de boot,hoge golven, interessante dieren rondom je heen, daarna lekker tappas eten en zelfs een wijntje erbij.
    Als dat maar goed gaat met jou Lonneke??
    Smaakte het wijntje lekker?
    Chileense wijn kan lekker zijn.
    Effe relaksen zal jullie nu wel effe goed doen denk ik niet waar.
    Mocht je nog benieuwd zijn naar ons weekendje, dat was echt geweldig.
    Veel gezeten, Veel gezongen, veel gedronken, veel gelachen en (te) veel gegeten. Effe kort dan.
    's Morgens met de bus naar Trier vertrokken. Daar een leuke rondleiding gehad van een Nederlands sprekende reisleidster
    Had leuke verrassende uitspraken. Daarna naar Bittburg, ja van dat heerlijke Duitse bier, gegaan. Goed en eenvoudig hotel. Enkele Bittburgjes gedronken, goed gegeten en daarna met de bus naar de kerk. Aldaar goede mis gezongen met een staande ovatie en daverend applaus. Volgens mij hadden ze daar nog nooit een koor zo'n mooie Byzantijnse gezangen horen zingen. Hierna nog met twee andere koren concert verzorgd in de kerk. Durf met gepaste trots wel te zeggen dat we daar ook de show hebben gestolen. Vooral toen Piet Rijs met zijn prachtige volle basstem "The Elephant Song" van Kamal zong kon je een speld horen vallen. De mensen op de eerste rijden zaten met hun mond open te luisteren.
    Daarna effe met de drie koren in een zaaltje gezeten. Daar de buschauffeur ingevolge de Reistijdenwet na 24.00 uur niet meer mocht rijden waren tegen middernacht inons hotel. Daar nog behoorlijk de bloemetjes buiten gezet tot 02.30 uur.
    De hoteleigenaar kon het tappen niet bijhouden. Duits bier moet je meestal in zo'n 6 á 7 keer tappen.
    's Morgen na ontbijt naar Bernkastel gereden en daar enkele gezellige uurtjes doorgebracht. Zowel zaterdag als zondag picobello weer, alleen maar zon en nog aangename temperaturen. 's Middags met de boot van Bernkastel naar Traben Trarbach alwaar de bus weer klaarstond. Op de boot vloeide het Bittburg bier ook weer rijkelijk.
    Daarna met de bus naar Lobberich alwaar we tegen 19.30 uur arriveerden. Daar hadden we in een oud kasteel ben de naam effe kwijt een heerlijk diner in een schitterende oude ambiance. Daar hebben we allemaal veel te veel gegeten. Het was ook allemaal even lekker. Om 23.00 uur thuis met een echt voldaan gevoel en een voldane buik.Volgens mij is het toch wel lang geworden, maar dan heb je weer effe wat te lezen.
    Groetjes Wiel.

  • 18 Oktober 2004 - 05:38

    Harry:

    Fijn dat jullie een heel weekend voor jezelf hebben gehad. Dit hebben julie wel verdient. We hebben alles op de kaart opgezocht en in de Chili reisgids die wij hebben staan ook foto's van Chiloe. Het ziet erg heel bijzonder uit.
    PS De foto's die op Ruud's website staan zijn op formaat 9x13cm van goede kwaliteit, als je ze laat afdrukken.
    Groetjes

  • 18 Oktober 2004 - 07:54

    Danielle D:

    Ha Lonneke,

    dus jullie hebben weer een lekker dagje uit gehad.
    met Sjlieps gaat het goed,met Willem weet ik niet echt, hij eet en springt wel maar zijn oog hangt een beetje sinds gisteren.
    Als dat morgen nog is ga ik naar de dierenarts kijken wat die te zeggen heeft.
    Veel plezier nog de komende week en tot de volgende mail.

    Groetjes Danielle ( en Willem, Sjlieps en Luuk)

  • 18 Oktober 2004 - 10:03

    Anja, Paul-Peter, Job En Bram:

    Hoi Lonneke, Nina en Sita.

    Zo te horen is het goed toeven daar in dat verre Chili, straks willen jullie nog niet meer naar huis. (maar goed dat Ruud je komt halen, Lonneke)
    Volgens mij staat hij te popelen om te mogen vertrekken, maar geduld is een schone zaak jongen!
    Hier is het vandaag regenachtig en winderig (herfst dus), maar binnen met de verwarming aan is het lekker uit te houden.
    Job en Bram moeten deze week nog naar school, en dan hebben ze herfstvakantie. (Noord- en Middennederland heeft nu vakantie.)
    Wat leuk dat Elleke een kamer heeft gevonden in A'dam. Ik zal haar hierover gauw eens bellen.
    Vanmiddag vertrekt Maartje voor een week naar Rome, maar dat wist je al.
    Hier gaat alles rustig zijn gangetje. Paul-Peter heeft laatst meegedaan aan een soort wedstrijd voor beste Cotech-monteur van Renault Nederland, (ruim 300 kandidaten), en hij is uiteindelijk op de 6e plaats beland (niet slecht dus)(Cotech-monteur betekent trouwens, coordinerend technicus, klinkt gewichtig he)
    Het heeft hem een taart opgeleverd, en er staat hem nog een presentje te wachten.
    Zo, nu ga ik ophouden, want Job komt zo uit school en hij zal wel honger hebben.
    Ik wens jullie nog veel succes en plezier, en tot Mails,
    Groetjes, kusjes en knuffels van Anja, Paul-Peter, Job en Bram

  • 18 Oktober 2004 - 17:09

    Sjraar En Jose:

    Lonneke, wat lees ik daar?? Wijn gedronken?? En je hoofdje niet gereageerd??
    Dat wordt ihv mee naar de Witte en wijn drinken, er zijn nu geen excuses meer te verzinnen. Wat een avontuur daar op zee maar goed dat ik dat niet gezien heb en geweten van te voren. Geniet maar kind, en kinders, jullie zien nog eens wat. Groetjes Jose.

  • 18 Oktober 2004 - 20:21

    Francien:

    He Lonneke en de rest van de dames,leuk dat jullie je vermaken.Ik hoop de foto's gauw te kunnen zien. Hier is ook alle oke, we zijn weer druk met je weet wel .....makers. Sttt... ha ha. Vanaf afgelopen woensdag ben ik brildragend en de mensen vinden me erg errug slim uitzien, nou was ik dat natuurlijk al maar nu zie je het ook nog pfff. Wat wil ik nog meer. Ik heb eigenlijk verder weinig nieuws te melden alles gaat z'n gangetje. Duuzzzzz de groetjes en tot de volgende keer en denk eraan hou het netjes........ grapje
    hoi-je !!!

  • 19 Oktober 2004 - 08:16

    Annelies:

    hallo chicas,

    iedere dag lees ik de berichten die iedereen naar jullie stuurt en daardoor komt ik allerlei dingen te weten, die ik zo niet hoor nl. maartje gaat naar rome, pp heeft een taart gewonnen (ik denk dat ik maar even bij Anja op de koffie ga), Sjraar heeft een webcam, leuk speelgoed, Francien heeft een loeriezer en ziet er volgens haarzelf erg slim uit (geloof ik overigens niets van want dat kan helemaal niet met zo'n toetje) maar alé. Dat Elleke een kamer heeft wist ik ook nog niet en te neuzen in de speulen van Oma Schwillens lijkt mij ook wel wat, helaas ben ik niet gevraagd. Er zullen wel genoeg gegadigden zijn.
    Zo zijn er nog enkele dingen die erg interessant waren. De gangmakers zijn alweer bekend, spannend, maar zo goed als die van vorig jaar kunnen ze toch niet zijn.Toch????????????
    Nu iets van mijzelf en Axel natuurlijk. Wij zijn aan de laatste 2 weken op de camping bezig. Ik krijg al greekzin als ik eraan denk dat we 5 maanden thuis moeten wonen ipv in de natuur. Natuurijk gaan we zo nog wel, maar dat is anders dan dat je er kunt slapen. Het gekletter van de regen op het dak ga je dan missen net zoals het struinen in de bossen met de leenhond.
    Maar ja, er zit niets anders op. Wachten tot Pasen en dat is het zo weer
    want de tijd gaat erg snel.
    Dat zal voor jullie ook wel gelden. Alle nieuwe indrukken die jullie opdoen en het werk wat jullie doen en niet gewend zijn. Ik wed dat jullie de eerste tijd wel spierpijn hadden van het vasthouden van de koeiepoten.
    Als jullie weer thuis zijn zal het wel afkicken worden.

    Tot schrijvens en kusjes
    Annelies en Axel

    P.S.
    Wat betekent eigenlijk echt Zwitsers ingericht??

    P.S.
    Verwonderd mij eigenlijk helemaal niet dat die zeehond zo dicht bij jullie boot kwam, die had al lang in de gaten dat jullie de grootste diervrienden uit heel Chili zijn. Dus hoefde hij (of zij) ook niet bang te zijn.

  • 19 Oktober 2004 - 08:37

    Michèle:

    He nina en de andere meiden,
    Lekker hoor zo'n weekendje relaxen, hebben jullie wel verdiend na al dat vroege opstaan en die lange dagen werken...Lukt het allemaal beetje met het onderzoek?Hopelijk wel!Ik vind het echt super leuk om jullie verhalen op de site te lezen!Veel plezier en succes nog
    liefs Mi

  • 19 Oktober 2004 - 08:42

    Lia:

    Nina, Lonneke en Sita

    Nou dat was het weekendje wel voor jullie. Maar wel verdiend na al dat harde werken. Gaaf zeg op zo'n boot en dan de hoge golven. Vast en zeker veel genoten van de pinguins en de andere interessante dieren. Natuur en cultuur zijn er genoeg te bewonderen en te ervaren zo te horen. Ik hoop dat jullie na dit weekend er weer vol goede moed tegenaan kunnen.
    Liefs Lia en vast en zeker ook van Bert, Chiel en Milja maar die zijn nou naar het werk en naar school. Ik ga nu genieten van een bakje koffie. Doei.

  • 19 Oktober 2004 - 19:49

    Iris En Jan Willem:

    Hallo Sita, Nina en Lonneke,
    Wat een spannend weekend hebben jullie gehad! Wel wat anders dan ons leventje hier! Zijn er eigenlijk ook pinguins midden in de zomer? Hebben jullie nog met echte 'Chiloënen' gesproken? Het schijnt een speciaal volkje te zijn. Zo'n weekend smaakt natuurlijk naar meer .... en er valt natuurlijk nog veel meer te zien!
    Veel groeten van beiden.

  • 19 Oktober 2004 - 19:55

    Ruud:

    Stiekem hoop ik dat er niet teveel van deze weekendjes komen... Straks komen wij naar Chili en hebben zij al alles gezien... ;)

    Overigens nog 'maar' 66 dagen!

    Groeten,
    R.

  • 19 Oktober 2004 - 20:31

    Annelies & Theo:

    Het blijft leuk om jullie verhalen te lezen! Om jaloers op te worden!
    Ik print de berichten die jullie sturen, en die neem ik mee naar Oma, vindt ze ook leuk om te lezen.
    Zaterdag vertrekken wij met een ploegje vrienden (9 volw.+ 2 kinderen) naar Bonaire voor 10 dagen, we gaan daar (o.a.)duiken. Het schijnt daar heel mooi te zijn onder water. Zodoende zit ik dan heel wat kilometertjes dichterbij Chili, maar is te ver om op een bakje koffie (of n glaasje wijn!) te komen.
    Groetjes en tot schrijfs,
    Annelies

  • 20 Oktober 2004 - 20:05

    Suzanne:

    Hee dames! Goed hoor, zo'n weekend tussendoor. Dat moeten jullie erin houden. Weet uit ervaring dat je er dan weer helemaal tegenaan kunt. Mijn stage duurt nog 1,5 week hier in Suriname. Daarna komt Toon en houden we nog 3 weken vakantie. Daar kijk ik erg naar uit! Hee Max, zo kom je nog eens mensen tegen. haha. Succes Nien en tot mails!

  • 21 Oktober 2004 - 21:04

    Lenneke:

    Hey Siet,
    eindelijk een berichtje van mij. Ik lees wel dat je het naar je zin hebt daar. Ben jaloers! Nou heel veel plezier verder en veel liefs, lenneke

  • 22 Oktober 2004 - 09:42

    Stephan:

    he nina
    senna is weer thuis
    ze is nu nog een beetje zwak maar mocht thuis aan sterken

    groetjes stephan en poot van senna

  • 22 Oktober 2004 - 14:10

    Nancy Kol:

    Voor Nina,
    Als je eens zou weten hoe trots je vader is op je ! Ik had toch nog nooit van klauwbekappen gehoord en Harry maakt je toch wel even enthousiast om te kijken op jullie website.
    Weet inmiddels dat mijn klauwen ook wel 's bekapt worden en dan wel bij de pedicure.....en ik verzeker je dat je soms ook kreupel kan lopen als je dat niet doet !!!!!
    Ik denk dat de dieren blij met jullie zijn, al kunnen ze je niet vertellen.
    Heel veel succes met jullie uitdagende opdracht en bedankt dat ik steeds stiekum even mag kijken.

    Groetjes,
    Nancy Kol....Dow Terneuzen

  • 22 Oktober 2004 - 17:03

    Jeanne:

    Nina, Lieke en ik zijn op ziekenbezoek geweest bij Senns en ze maakt het naar omstandigheden goed. Ze kijkt nog wel een beetje zielig, maar het komt wel in orde met haar.Lieke heeft nu eigenlijk herfstvakantie maar moet de hele week tijd spenderen aan school. Ze gaat 3 dagen stage lopen op 3 verschillende plaatsen. En ze leert voor een tentamen. Gaan jullie volgende week weer terug naar Valdivia.? Een behouden thuiskomst daar en veel liefs van ons allemaal, groetjes aan Sita en Lonneke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Valdivia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 33378

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: