Presentatie en hipotherapie - Reisverslag uit Valdivia, Chili van chili - WaarBenJij.nu Presentatie en hipotherapie - Reisverslag uit Valdivia, Chili van chili - WaarBenJij.nu

Presentatie en hipotherapie

Door: Lonneke

02 December 2004 | Chili, Valdivia

Hallo allemaal! Hier een bericht uit het nu gelukkig weer zonnige Chili! Gistermorgen hebben we onze eindpresentatie hier in Chili gehad. We hadden zo'n 60 power point slides in het Spaans gemaakt met vele tabellen en grafieken. Hier hebben we zo'n 50 min in het Engels over gepraat. Sita begon met een stuk over Nederland en over de klauwziekten, daarna volgde ik over het Project en de materiaal en methoden. Als laatste sloot Nina af met de resultaten. De 5e jaars studenten van rund moesten verplicht aanwezig zijn. Nestor heeft tussendoor sommige dingen nog voor hen in het Spaans vertaald. Bij mijn stuk verklapte hij zelfs al teveel in de Spaanse vertaling, de volgende slides klonken niet meer nieuw. Nestor was zeer tevreden over de presentatie en wij zelf ook. We hebben ons succes gevierd met een kopje thee en een stuk chocolade cake + een bonbon.
Gistermiddag was het echter meteen weer verder met het project. We hebben de laatste bedrijven nu ook ingevoerd en kunnen vandaag beginnen met de statistische analyse.
Vanmorgen hebben we echter eerst rustig aan gedaan. We hebben lekker uitgeslapen en zijn om 10.15 vertrokken naar Fundo Teja Norte om te helpen bij de hipotherapie. Het was vandaag de laatste keer voor de vakantie en ze gebruikte deze zonnige dag om hipotherapie te promoten voor het volgende jaar. Er waren vele studenten en professoren aanwezig. Ook werd er gefilmd en foto's genomen door verschillende mensen. Nina hoefde niet meer ongerust te zijn dat ze opviel met het maken van foto's! De kinderen hadden er weer zin in en begroeten ons enthousiast. Eerst hebben we binnen met ze rondjes gereden, maar halverwege zijn we naar buiten in de zon verhuisd. De paarden moesten regelmatig stilblijven staan zodat de leukste foto's gecreeerd konden worden. Ook Sita en ik werden uitgebreid van dichtbij gefilmd. Na het rijden was er nog een afsluitend feestje met frisdrank en vele koekjes voor iedereen. Yessenia trakteerde ons ook vele malen op een koekje.
De foto's zullen dit weekend waarschijnlijk te bewonderen zijn op chili.ruuddejong.nl
Groetjes en veel plezier met Sinterklaas dit weekend.

• 02 December 2004 - 19:21

Sjraar:

Goed zo, kanjers!!
    Zie je wel... ik voorspelde het al: zo'n presentatie is voor jullie een fluitje van een cent.
    Nog even en dan kunnen jullie aan je vakantie beginnen. Dat heb je dan ook wel verdiend. Al enig idee hoe die eruit gaat zien?
    Werk ze, amuseer je en vooral blijven genieten!!!

Veel liefs,

Sjraar

• 03 December 2004 - 09:56

Iris En Jan Willem:

gefeliciteerd met de goede afloop van de presentatie. Dat is alweer een zorg minder!Natuurlijk ging het goed, we hadden ook niet anders verwacht! Nu nog de laatste loodjes voordat de echte vakantie begint! Dat zal wel lukken. Veel plezier morgen met de barbecue en natuurlijk ook met jullie "sinterklaasviering". We zullen aan jullie denken!

• 03 December 2004 - 12:59

Harry:

Gefeliciteerd met de geslaagde presentatie. Vanaf nu kunnen jullie gaan afbouwen en toeleven naar de komst van de jongens. De mooiste tijd moet nog komen.

• 03 December 2004 - 14:23

Tannie Epskamp:

Gefeliciteerd met jullie presentatie. hier bij ons is het prachtig weer. vanmiddag gaan we naar Boris die is jarig 1 jaar.
    Tot de volgende keer Nina en andere dames groetjes van Tannie e

• 03 December 2004 - 14:34

Nina:

Hallo iedereen,
    Mochten er nog mensen plannen hebben om iets op te sturen naar Cabañas MayMo, wacht daar dan niet meer te lang mee. Over iets meer dan 3 weken gaan we namelijk al het land in!
    Groetjes Nina

• 03 December 2004 - 15:56

Lia:

Gelukkig dat jullie presentatie zo goed verlopen is, ik had niet anders van jullie verwacht. Het werken voor jullie zit er ver op, en dan lekker vakantie vieren. Het is jullie gegund.
    Zo straks rijd ik even naar Middelburg heen en weer voor de muziek en zit de dag er weer ver op.
    's avond een glaasje wijn en genieten maar.
    Milja wil morgen naar Gent is weer ver door haar broeken heen dus dat gaat weer geld kosten!!!
    LIefs van ons allen

• 05 December 2004 - 19:48

Lieke:

Hallo Nina,
    Weer eens een bericht van mij, want het is alweer lang geleden dat ik wat geschreven heb.
    Gisteren hebben we sinterklaas gevierd. Het was weer erg leuk te zien welke surprise er gemaakt waren. Ik had een erg mooie surprise gehad van tante Lia. Bedankt voor je gedicht, vond het erg lief.Morgen ga ik weer naar Breda en begint er weer een nieuwe schoolweek.
    Liefs

• 06 December 2004 - 13:28

Lia:

Leuk dat je ook aan ons gedacht hebt met jou gedicht. Goed gedaan dat je Bert als tweede liet lezen had het tegen die tijd natuurlijk nog niet door dat hij ook een stukje lezen moest er viel dus een even een stilte voor die het door had, typisch bert. Verder hebben we een hele leuke avond gehad.Jammer dat je er niet bij was. Dat Sint al erg oud wordt of een zeer verstrooide piet aan het werk was geweest ik weet het niet maar ik heb het zelfde kado twee jaar achter elkaar gekregen, ra, ra ,ra wie zou dat geweest zijn?
    Zal eens informeren of het nog te ruilen valt.
    Ik heb ook gehoord dat Sinterklaas bij jullie in Chili op bezoek is geweest,ik hoop dat jullie er ook zo als ons van genoten hebben.
    Liefs Lia