BBQ en Sinterklaas - Reisverslag uit Valdivia, Chili van chili - WaarBenJij.nu BBQ en Sinterklaas - Reisverslag uit Valdivia, Chili van chili - WaarBenJij.nu

BBQ en Sinterklaas

Door: Nina

06 December 2004 | Chili, Valdivia

Hier volgen de leuke belevenissen van het afgelopen weekend:
Vrijdagmiddag hebben we ons eerst massaal gestort op het kopen van Sinterklaaskadootjes. Gesplitst zijn we alledrie op pad gegaan om voor elk een kadootje te halen. Ik kwam natuurlijk ook weer terug met een kado voor mezelf, een erg mooie toilettas, maar was ook tevreden met de gevonden kadootjes voor de anderen. Daarna nog boodschappen halen, tortilla´s eten en ´s avonds nog Daddy Day Care met Eddie Murphy op tv gekeken, wel grappig.
Zaterdag stonden we om half elf op het busstation om te vertrekken naar de bbq als blijkt dat de busrit naar de afgesproken plaats 2 UUR gaat duren. Nu snappen we er niks meer van, waarom moeten we in godsnaam naar een boerderij zo ver weg, maar we zien wel. Uitgestapt op de afgesproken plaats: niemand te zien. Daar stonden we dan in the middle of nowhere, geen idee waar we naar moeten. Gelukkig kwam na een tijdje Nestor op het gemakje aanrijden, een beetje aan de late kant. Efren, Pamela, Jose en Francesca komen we tegen op de kronkelweg naar boven. Blijkt dat de bbq plaats gaat vinden bij zijn tweede huis! Een supermooi houten huis met veranda, ingericht in koloniale stijl. Al snel liggen de worstjes te roken en kunnen we al eten. Wel binnen helaas, want het is nogal regenachtig. Verder is er warm brood, kaas en salade. En pisco sour! Erg lekker, dat vond zelfs Lonneke.
Daarna gaan we met Carmen, de vrouw van Nestor, paardrijden. We stappen een heel eind over hun eigen grond. Lonneke voelt zich ´on the top of the world´ met het mooie uitzicht. Ook gaat er een stuk door bosgebied, heel leuk, een beetje avontuurlijker met drassige ondergrond en beklimmingen. Bij terugkomst staat er weer eten te wachten, nu met aardappelen erbij. Daarna gaan de anderen paardrijden en wij gaan wandelen. De bruine labrador moet rennen voor zijn leven als hij achterna wordt gezeten door een stuk of 20 stiertjes, echt lachen. Het weer wordt al wat beter, er ontstaan mooie wolken. Jammer dat het niet helder is, want dan waren er 3 vulkanen te zien geweest. Na de koffie / thee worden 2 ossen voor de ossenkar gebonden, waarmee we met zijn allen een rondje maken en veel foto's maken. Voordat Nestor ons naar het busstation in Lanco brengt, nog een rondje thee met taart en vele bedankjes voor de gastvrouw.
De zondagmorgen hebben we besteed aan het verzinnen van Sinterklaasgedichten voor elkaar. ´s Middags even in de zon gezeten bij de cabaña en daarna met onze paspoorten op weg naar het busstation om kaartjes voor Bariloche te kopen. Daar gaan we donderdag heen. Nog net halen we de film om 16 h: De trouwe vrouwen gaan naar de film Mujeres Infieles (www.mujeresinfieles.cl). Wel leuk en goed te volgen, alleen erg koud en rustig in de bioscoop. 's Avonds pannenkoeken maken, met wisselend succes. En daarna de pakjes open maken, die we al eerder rond de kachel hadden gelegd!(Lonneke werd gek van de nieuwsgierigheid van mij en Sita). En de oogst was groot!
Sita: een boek, een tomaatkussen, een fotolijstje en veel lekkernijen uit NL
Lonneke: een groene pareo, een Winnie de Pooh schoudertas en een koe-washand
Nina: sloffen, sokken, een cd met kerstliedjes, een eendkussen en shampoo en een knuffeltje van een koe. En kerstservetten en drop van thuis.
Dat is geslaagd!! Nu rest ons drie dagen kloten met Statistix en daarna op naar Argentinie, wrs tot en met het weekend!
Liefs

• 06 December 2004 - 17:35

Milja:

leuk al die cadootjes. Sinterklaas hier was ook leuk vooral stefan zijn gedicht:D. Het verhaaltje/gedicht wat Nina had geschreven vond ik ook erg leuk.

• 07 December 2004 - 12:35

Nina:

Voor een foto van mij en een verslag (in het Spaans) over hipoterapia: www.uach.cl, dan Noticias en dan met buscador zoeken op hipoterapia, het onderste resultaat is de goede. Dit is een site van de universiteit hier. We staan ook genoemd boven het kopje ´Una Experiencia Enriquecedora´: cuatro estudiantes holandesas. We zijn maar met 3, maar toch leuk!!!

• 07 December 2004 - 15:38

Jeanne:

Als ik het goed begrijp ligt Bariloche hoog in de Andes aan de Argentijnse kant.Het zal daar heel mooi zijn en misschien wel koud. Truien mee dus.We worden hiet trouwens wel eens een beetje jaloers op jullie leuke avonturen die jullie meemaken, we vinden het telkens geweldig leuk om de foto's te zien,(met dank aan Ruud's site).Voor Stephan en Ruud is het nu aftellen. Ruud en Stephan, hopelijk hebben jullie geen last van de vaccinaties, sterkte ermee.Wat was de barbecue bij Nestor uitgebreid en zeker lekker. Lieke heeft al een envelop ontvangen uit Chili voor haar verjaardag. De envelop wordt geopend op de veertiende.Morgen gaan Lieke en ik haar verjaardagscadeau kopen in de Mediamarkt. Hopelijk verdwalen we daar niet tussen al die apparaten. Je hoort nog wel wat het is geworden. Ik wens jullie een leuke reis naar Argentinie, wel goed oppassen hoor. Liefs.

• 07 December 2004 - 18:40

Lia:

Goed te horen dat de bbq een geslaagde dag is geweest en dat de Sint jullie ook goed bedacht heeft in het verre Chili.Voor donderdag een goede reis naar Argentinië gewenst en heel veel plezier
    Lia

• 10 December 2004 - 08:33

Iris:

Leuk weer al die foto's. Jullie hebben dus echt nog wel Sinterklaas gevierd! En nu Argentinië... Het weer is in ieder geval een stuk opgeknapt, volgens de berichten is het daar nu vaak lekker zonnig en lekker warm. Beter dan hier (mist en wolken en kou, br.....) Ik hoop dat jullie hebben kunnen genieten van de Andes-uitzichten! De echte vakantie komt nu in zicht, de jongens komen bijna!! Aftellen... Eerst Menno, dan Stefan en Ruud. Het zal wel weer even wennen zijn, na drie maanden alleen meiden onder elkaar.....