Pucon, Valparaiso en La Serena - Reisverslag uit Valdivia, Chili van chili - WaarBenJij.nu Pucon, Valparaiso en La Serena - Reisverslag uit Valdivia, Chili van chili - WaarBenJij.nu

Pucon, Valparaiso en La Serena

Door: Nina

03 Januari 2005 | Chili, Valdivia

Hallo iedereen.
Hier bericht van Stephan en Nina:
Het raften op 31 december was superleuk. Het was een klasse 4 rivier, dus best heftig. Alles was supergoed geregeld, en we hadden een leuke gids. Alleen zijn we die in een stroomversnelling nog verloren, dat was niet helemaal de bedoeling. Het eten met oudjaar was superlekker, vegetarisch met zalm. Om 12 uur was het op straat vuurwerk kijken in t-shirt. Ook de rode gloed van de vulkaan was te zien. Echt stoer!Daarna nog een cocktail gedronken met een dj op de achtergrond. 1 januari mountainbikes gehuurd. Was ook heel leuk, allemaal onverharde weg. Eerst naar mooie rustige watervallen, daarna naar een meer na eerst megaheuvels hebben moeten beklommen op asfalt. In totaal 47 kim gefietst. ´s Avonds in de nachtbus naar Pucon en meteen door naar Valparaiso. Bus beviel prima, we hebben goed geslapen. Zondag vanaf 10 uur door Valparaiso gewandeld. Stephan vond het een stinkstad, ik vond het wel leuk, leek op Lisssabon met liftjes. Ook nog tiramisutaart met sapje gehad. Vanaf 4 uur op het strand gelegen in Concon ietsje noordelijker. Stephan heeft ook nog donkerbruine puma´s en een strandhanddoek gekocht. ´s Avonds McDonalds, dat ging er wel in. Vanmorgten(maandag)moesten we om 10 voor 8 de bus hebben. Hier splitsten we ons van Ruud en Lonneek. Wel jammer. Om kwart voor 7 ontbijt met veel fruit en cake. Door het vroege tijdstip konden we goed slapen in de 8 uur durende busrit naar La Serena. Nu hebben we een mooi centraal gelegen hostel met grote kamers naast een kerk:hostel Gladys. Morgen om 8.30(turbus) met de bus naar Copiapo (5 uur) en dan woensdagavond met de nachtbus om 23.10 (Turbus)naar San Pedro de Atacama(12 uur), woestijn here we come! Nu even door La Serena slenteren.
Allemaal gelukkig nieuwjaar en tot snel!

• 03 Januari 2005 - 21:08

Tannie Epskamp:

leuk dat jillie van die leuke spannende dingen doen echt iets voor steef.
    Erg leuk af en toe eens een berichtje te lezen en tot horens groetjes tannie

• 04 Januari 2005 - 11:28

Lia:

Nou zeg, jullie doen wel erg veel leuke en spannende dingen,lekker zo'n actieve vakantie. Jullie dagen zitten bom vol.Pas maar op dat jullie niet in die woestijn verdwalen, want jullie hebben vast en zeker alleen nog maar oog voor elkaar, nu jullie echt met jullie tweetjes op pad zijn . Maar in ieder geval heel veel plezier gewenst. En tot gauw.

• 05 Januari 2005 - 12:17

Jenny:

He allemaal,
    een beetje laat, maar toch een heel gelukkig nieuwjaar en dat 2005 ons allemaal maar dat mag brengen watwe hopen!!
    Het is aan de late kant, sorry. Maar internet weigerde weer eens en doet het nu nog steeds niet goed maar ik kon deze site wel openen gelukkig.
    Lekker aan het reizen daar? Geniet er nog maar even lekker van. Vanaf nu kan ik zeggen: tot snel alweer!
    Liefs Jenny

• 05 Januari 2005 - 18:39

Suzanne:

hee Nien! Fijn he, om je ventje weer te zien na zo'n lange tijd, dat vond ik (of eigenlijk wij:-) ) zeker wel! Ook nog een gelukkig nieuwjaar en alvast een hele goede reis terug! Nu nog vooral even genieten van alles! Doeg!

• 05 Januari 2005 - 21:12

Marleen:

He nina en stephan!!
    Klinkt als een leuke vakantie met veel te doen! Helaas nog even en dan (al)weer terug naar het koude kikkerlandje...Leuk om steeds verhaaltjes te lezen en de foto's te kunnen bekijken...in ieder geval een goed, gelukkig 2005 allemaal en nog heel veel plezier daar! Geniet ervan! Liefs, Marleen