Weekendje Petrohue en Cochamo - Reisverslag uit Valdivia, Chili van chili - WaarBenJij.nu Weekendje Petrohue en Cochamo - Reisverslag uit Valdivia, Chili van chili - WaarBenJij.nu

Weekendje Petrohue en Cochamo

Door: Nina

Blijf op de hoogte en volg

08 November 2004 | Chili, Valdivia

Zozo, door zulke weekendjes weet je weer waar je het voor doet!!!
Aangezien heel de faculteit diergeneeskunde vanaf donderdag heel druk bezig was met het Congres, besloten wij dat het wel goed uit kwam om vrijdag maar meteen weekend te nemen. Wij hadden immers ook alle tot dan toe beschikbare gegevens al ingevoerd in Excel.
We besloten met de bus via Puerto Monnt naar Ensenada te gaan. Onderweg via Puerto Varas langs het meer van Llanquihe met supermooi weer. Alleen reden we toen Ensenada voorbij zonder dat we er erg in hadden. Nou ja, dan maar verder naar Petrohue. En daar hebben we zeker geen spijt van gehad. Aan het meer Todos los Santos aan de voet van de vulkaan van Osorno. Wel een gehucht met niet eens een restaurant of supermarkt. We slapen bij mensen thuis die kamers verhuren en de keus als avondeten is vis of vlees. Alledrie vis, met gekookte aardappelen en tomaat. Met superuitzicht.
De volgende morgen een boottochtje op het meer, nog steeds met blauwe lucht en zon. Daarna met de bus naar de watervallen van Petrohue. Zoiets moois hebben we nog nooit gezien: een enorm watergekletter met op de achtergrond de vulkaan en korte-mouwen-en-zonnebrillen-weer. Zonder iets te zeggen gaan we gewoon een tijdje zitten kijken. Daarna nog twee korte wandelingetjes gemaakt die in het gebied uitgezet waren: eentje langs de rivier Petrohue en de andere met uitleg over de door de vulkaan gevormde natuur.
Toch maar we verder(, we´ll be back!!!,)naar Cochamo. Onderweg rijdt de bus over onverharde weg langs het Estuario de Reloncavi, een fjord. In Cochamo aangekomen eerst een hospedaje gevonden(niet duur: 7 euro pp met ontbijt)en daarna een beetje door het dorpje en langs het water geslenterd. Ineens is de VVV open en we kunnen daar waarempel een paardrijtochtje voor de volgende morgen regelen. Wat een geluk! ´s Avonds zoeken we een restaurantje. Het meisje achter de bar moet eerst aan haar moeder vragen of ze toch open zijn die avond en wat er te eten is: gefrituurde merlijn met rijst en sla en tomaat is de enige en prima keuze( en niet duur: 11 euro met drinken voor zijn drieen).
De volgende morgen maken we de lang verwachte paardrijrit richting de vallei van Cochamo. Eerst over de onverharde weg, waar we maar twee auto´s tegen komen in een uur, en daarna een stukje de vallei in, tot we weer terug moeten keren om de bus bij de brug te halen. Alles gaat goed: hele rustige paarden, eerst nog wat gehobbel met het draven, maar dat gaat na een tijdje wel beter. En wat een uitzicht!!
We moeten wel een uur op de bus wachten in de middle of nowhere, maar alleen om je heen kijken is al leuk tijdsverdrijf. Daarna weer de lange busrit naar Valdivia. Eerst drie uur naar Puerto Monnt. Daar bellen we nog met ouders/vriendjes, want de heimwee begint toch wat toe te slaan(we zijn al op de helft tot de vriendjes komen!!!), en daarna weer drie uur verder naar Valdivia. Ik lees in de bus mijn boek uit(eigenlijk Lonnekes boek over Kenia dat ik aan het lezen was)en we suffen wat. In Valdivia weer heel mooi weer en wat ons nog retst is lekker pizza en friet met hamburger eten en dan weer naar de cabana. Daar ligt Lonneke´s mega verjaardagscadeau te wachten: pepernoten, chocolade, dvd van Marco Borsato, cd´s met musicalmuziek, een Yes en weer een nieuwe voorraad sausjes. Meteen gaat de discman aan!
Zo nu kunnen we er weer tegen aan!
Vergeet vooral niet de foto´s te bekijken op chili.ruuddejong.nl, die er zeer binnekort op zullen staan.
En novio´s: nog even afzien, maar onze periode samen in Chili maakt alles zeker weten weer goed!
CIAO!!

  • 08 November 2004 - 15:12

    Sjraar:

    Wauw...., wat een weekend!!!! En dan tot besluit is ons verjaardagscadeau eindelijk aangekomen! Met prioriteit meer dan een week later dan beloofd. Met uitstapje verandert een werkstage toch weer in een vakantie, of niet soms???
    Ik ben reuze benieuwd naar jullie foto's, dan kan ik lekker meegenieten van jullie avonturen.
    Weer genoeg energie opgedaan voor een week hard werken???? Dat moet toch onderhand wel.
    Blijf genieten.

    Kus,

    Sjraar

  • 08 November 2004 - 15:42

    Ruud:

    Dat klinkt allemaal erg goed! Even voor de trouwe bezoekers, het kan zijn dat de website met foto's de komende week wat moeilijk te bereiken is overdag. Ik probeer wel dat deze 's avonds te bereiken is.

    Ruud.

  • 08 November 2004 - 17:31

    Milja:

    zo te horen hebben jullie het erg leuk gehad dit weekend. Hou het zo vol!

    kus,

  • 08 November 2004 - 18:17

    Harry:

    Wat leuk, dat er na een minder geslaagd weekend vorige week, zo'n goed weekend is gekomen.
    Dat jullie per ongeluk Ensenade voorbij reden was vast geen toeval. "Men" gunde het jullie.

  • 08 November 2004 - 19:27

    Lia:

    Hallo meisjes,
    Wat leuk te horen dat jullie zo'n fantastisch weekend hebben gehad.
    En dan Nina op een paard?
    Ik dacht dat jij het daar niet zo op begrepen had, maar ja we kunnen van gedachten veranderen niet waar! Hopelijk hebben jullie geen zeer achterwerk van dat gehobbel.
    Het water loopt me trouwens in de mond als ik steeds jullie verhalen lees over het lekkere eten. Want daar is geen gebrek aan merk ik.

    liefs lia

  • 08 November 2004 - 20:06

    Tannie:

    Goeden avond lady,s
    Leuk om te lezen dat jullie zo,n prachtig weekend achter de rug hebben met bezoek aan fantastische plekjes waar wij w.s. nooit zullen komen en goede ideetjes opdoen als de kerels naar chili komen.
    Ik heb het druk gehad het weekend met werken.
    Het is erg stil zonder Senna dat is logisch .
    Verder alles in orde tot horens en vooral genieten groetjes tannie e

  • 09 November 2004 - 10:53

    Monique:

    wat fijn dat jullie nu zo'n leuk weekend hebben gehad,na zo'n rot weekend de vorige vorige week.
    groetjes monique

  • 09 November 2004 - 14:26

    Danielle:

    Ha dames,

    zo te lezen was het echt een geweldig weekend!!
    Lonneke ik heb nog een leuk nieuwtje, namelijk: Marion Orval is zwanger!!
    Leuk he!!
    Veel plezier en succes deze week en tot gauw!!

    Groetjes Danielle

  • 10 November 2004 - 11:56

    Anja, Paul-Peter, Job En Bram:

    Hallo Lonneke, Nina en Sita.
    Wat een avonturen beleven jullie daar toch.
    Geweldig.
    Hier gaat alles gewoon zijn gangetje. Werken, school,enz.
    Gisteravond was ik weer eens laat thuis van het werk, en dat zal deze week zeker meer gebeuren.
    Gisteravond, (en Maandagavond) was Fransje Bauer in de Maaspoort.
    vanovond is Boris, morgen wordt het vastelaovesseizoen 'ingesjaote', en zaterdag is er de zitting van de Jocus.
    Nachtwerk dus, maar wel leuk.
    Ik vroeg me af of ons verjaardagspakketje inmiddels ook is aangekomen?
    Zoniet, dan maak je er maar een Sinterklaaspakketje van.
    Die goeie man komt trouwens a.s. zaterdag ook weer aan, en we zijn al volop sinterklaasliedjes aan het oefenen met de kinderen.
    Zo, dat was het wel weer zo'n beetje.
    Ik wens jullie nog een hele fijne, leerzame tijd toe.
    Heel veel groetjes, en een dikke knuffel van Job en Bram
    Liefs, Anja en Paul-Peter

  • 10 November 2004 - 11:59

    Anja:

    Oh ja, bijna vergeten.
    Wat jammer nou Lonneke, dat je zaterdag de 'gebarenpiet' moet missen bij de intocht van Sinterklaas. Ik weet dat je er voorgaande jaren altijd om moest lachen.
    Zal ik hem voor je opnemen?
    Groetjes, en tot mails
    Anja

  • 10 November 2004 - 12:05

    Ruud:

    O ja, heb ik het komende weekend Alkmaar weer goed gepland. Die goeie ouwe sint komt dit jaar in Alkmaar aan.

    Zal zeker kijken Zaterdag en 's avonds mijn schoentje zetten, kijken of er wat in zit, dacht dat ik toch wel lief was geweest. Maar ik heb geen schoorsteen en alleen L en ik hebben een sleutel, dus we zullen zien...

    R.

  • 10 November 2004 - 15:48

    Jeanne:

    Wat een mooi reisverhaal. En een weersverbetering hebben jullie ook wel verdiend. Kunnen jullie al wat Spaans spreken met de plaatselijke bevolking?Ik hoop dat er nog meer van zulke weekenden komen en wacht de foto`'s af. Vele kussen.

  • 10 November 2004 - 19:48

    Nienke Visser:

    He Nina, kom op deze site via de site van Jeroen!Erg leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken, ik had al van je zusje gehoord dat alles goed ging(zit bij haar op school he)! Nou nog heel veel plezier!!!!
    Groetjes Nienke

  • 10 November 2004 - 23:36

    Roosmarijn:

    Klinkt allemaal heel leuk, ik ben jaloers! De foto's doen het inderdaad niet, tenminste niet op mijn computer. Veel succes met het verslag en het paardhobbelen. Trouwens, een Yes??!! Je hebt toch ook wel Chileense tijdschriften, is goed voor je spaans!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Valdivia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 33382

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: