Weekendje Valdivia - Reisverslag uit Valdivia, Chili van chili - WaarBenJij.nu Weekendje Valdivia - Reisverslag uit Valdivia, Chili van chili - WaarBenJij.nu

Weekendje Valdivia

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg

15 November 2004 | Chili, Valdivia

Hallo allemaal! Vrijdagmiddag hebben we een week achter de pc zitten afgesloten met de afspraak pas maandag weer het woord excel of verslag in de mond te nemen. En dat hebben we warempel ook volgehouden ook!
Dit weekend hielden we een rustig weekendje in Valdivia. Zaterdagmorgen zijn we naar de internationale roeiwedstrijd gaan kijken op de rivier. De olympische 8 van Oxford, Cambridge en Valdivia streden om de eer, die Valdivia warempel won! Even bijkomen met een grote schaal heerlijke pichanga, boordevol met friet, vlees en stukjes tomaat, ei, advocado en kaas. Daarna lekker zomertruitjes kopen bij La Polar aan t plein, rondstruinen door de nieuw geopende Mall van Valdivia en boodschappen doen bij de Unico. 's Avonds besluiten we het nachtleven in Valdivia eens te gaan verkennen. Na 2 uurtjes voorslapen, vertrekken we om 00.10 naar het centrum. We gaan eerst 691 binnen, want daar is het entree vrij voor vrouwen. Eerst eens wat drinken dachten we en dan zien we wel verder. Maar het was er erg gezellig en ze draaiden zeer goed dansmuziek. Er waren twee ruimtes, boven met up beat muziek en beneden met salsa, mambo en populaire muziek. De Engelse roeiploegen waren ook toe aan een verzetje en hadden tovallig de zelfde kroeg uitgekozen. Best een grappig gezicht die grote blonde jongens tussen die kleine donkere Chilenen.
Beneden was het schijnbaar gebruikelijk dat een jongen en maisje samen op de dansvloer stonden en wij als drie meiden alleen op de dansvloer waren dus vogelvrij voor honderden verzoeken tot dansen..... Maar ook dat was best lachen en we hadden een heerlijke avond. Zelfs nog wat lichtgevende armbandjes aan over gehouden.
Om 5u doken we ons bed in om om 12u wakker gebeld te worden door Ruud. We hielden een luie zondag en daar paste wel een bezoek aan het historisch museum van Valdivia bij. Een leuk museum met sieraden van de Mapuche en meubels van de rijke Duitse families in Valdivia. Nu kunnen we er weer een week tegenaan.

  • 15 November 2004 - 15:07

    Tannie Epskamp:

    Hallo dames.Ik begrijp dat jullie nu ook de salsa kunnen dansen,nou Nina als je terug komt kun je oefen met Ton de salsa hebben we in Turkey ook gedaan. En dat jullie de harten van zoveel mannen op hol hebben laten slaan .
    Die kansen krijgen jullie nooit meer hahah.
    Veel plezier de komende tijd tot horens tannie

  • 15 November 2004 - 16:45

    Anja, Paul-Peter, Job En Bram:

    Hoi meiden,
    Zozo, dansen en sjansen in het verre Chili gaat jullie dus ook al goed af.
    Geweldig dat jullie je zo goed amuseren. Een goede remedie tegen heimwee!!!
    Hier is afgelopen zaterdag Sinterklaas in Alkmaar aangekomen. Volgens mij had Ruud zich verstopt, want ik heb hem namelijk niet gezien op TV.
    (zou hij iets te verbergen hebben?)
    Wel toevallig dat net nu Sint en zijn Pieten in Alkmaar aankomen, hij aan het huishouden begint. Volgens mij verwacht hij bezoek.
    Weet je trouwens welke naam Siterklaas als eerste uit zijn boek noemde? JOB!!!
    Onze Job rolde van schrik bijna van de bank, en vroeg zich af wat dat betekende, Ben je dan lief of stout als je in het boek van Sinterklaas staat? Je begrijpt dat dit mij bijzonder goed uitkomt om hem zo af en toe tot de orde te roepen.
    Zo ik ga nu aan het eten beginnen, want zometeen komt er iemand uitgehongerd van zijn werk.
    Wij krijgen trouwens gewoon ordinaire aardappels met rode kool en slavinken, iets heel anders dan 'pichanga'
    Ik wens jullie een hele fijne week toe en hoop gauw weer van jullie te horen.
    Liefs, Anja, Paul-Peter, Job en Bram.

  • 15 November 2004 - 17:46

    Nadia:

    Heej Lonneke,

    Ik kreeg laatst van Ruud de naam van je site door en besloot eens te gaan kijken. Heb al een aantal malen de site bekeken en dacht nu moet ik ook een berichtje achterlaten. Ik lees dat jullie het goed naar jullie zin hebben en Ruud is ook al aardig af aan het tellen. Nou ik wens jullie nog veel succes verder en natuurlijk ook veel plezier.

    Groetjes Nadia

  • 15 November 2004 - 17:51

    Nina:

    Schrijft Lonneke zo een mooi stukje op de site, vergeet ze te vertellen dat zwarte piet ook bij ons in Valdivia langs is geweest! Zondagmorgen stonden ineens 3 schoenen voor de kachel, elk met een m&m´s-chocoladereep en een mooi gedicht.

  • 15 November 2004 - 18:47

    Maartje:

    Hallo daar,

    Wij beginnen een klein beetje medelijden met Ruud te krijgen (Zielig hoor, moet hij alles al zonder Lonneke doen en dan ook nog strijken).
    Jullie weten je het er wel goed van te nemen zeg met al die jongens, stuur d'r eens een paar naar mij. Verder gebeurd hier nogal weinig tot niets. Woensdag is Sjoerd jarig en vrijdag hebben we feest. Klein nadeel dan ben ik er niet. Elleke en ik gaan namelijk naar PASSION. Jaja ook wij doen leuke dingen. Ik heb er al zin in en zou wel willen dat het al vrijdag was.
    Maar eerst is er donderdag nog reunie van de Rome reis. Rome is 4 weken geleden maar we noemen het maar een reunie.

    Meer te melden is er niet.

    Groetjes van ons allemaal:
    Thijs Henriëtte Sjoerd en Maartje.

  • 16 November 2004 - 15:25

    Jeanne:

    Leuk te horen dat Sinerklaas ook in Chili langs komt. Wij zijn nu allemaal aan het bedenkenwelke surprise we kunnen maken. Helaas is nu mijn grote kartonnen doos die ik wilde gebruiken spoorloos verdwenen. Misschien het werk van Zwarte Piet. Ook leuk dat jullie konden dansen in die uitgaansgelegenheid.Nog veel plezier daar. Kus.

  • 16 November 2004 - 15:25

    Jeanne:

    Leuk te horen dat Sinerklaas ook in Chili langs komt. Wij zijn nu allemaal aan het bedenkenwelke surprise we kunnen maken. Helaas is nu mijn grote kartonnen doos die ik wilde gebruiken spoorloos verdwenen. Misschien het werk van Zwarte Piet. Ook leuk dat jullie konden dansen in die uitgaansgelegenheid.Nog veel plezier daar. Kus.

  • 16 November 2004 - 18:53

    Daisy:

    Heej Lon, ben zaterdag met je zusje wezen stappen maar die kan zich dus echt niet gedragen haha. Wel leuk om af en toe eens met je te kunnen chatten. Kweet alleen nooit goed wat kmoet vragen.Maar ja. Ook errug leuk om die berichtjes van jullie te lezen. Maar zoals Maartje al zei, stuur eens wat van die leuke jongens hierheen, haha.
    Veel liefs, Daisy.

  • 19 November 2004 - 10:53

    Lia:

    Hallo meiden,
    Ik lees met verbazing dat Sinterklaas jullie daar gevonden heeft, leuk hoor.
    Hier zijn we weer druk bezig voor de surprises.
    Het valt weer niet mee wat we moeten verzinnen.\
    Je wilt iets leuks mag niet te veel kosten en het moet nog in de smaak vallen, moeilijk hoor. Maar we redden het vast en zeker weer dit jaar.
    Zo te horen hebben jullie het verder erg naar de zin tussen die donkere chileentjes.Nou veel plezier nog en werk ze.

    Lia

  • 20 November 2004 - 08:47

    Elleke:

    Heej zus,
    Alles goed daar?
    Hier wel. Ben gister naar Passion geweest en het was helemaal super!!!Zo mooi, Vera Mann speelde echt geweldig.Het was allemaal heel dramatisch.Na afloop moeste Maartje en ik nog wachte op pap die ons kwam halen, dus toen dachte we...we gaan aan de artiestenuitgang staan.En na een half uur in de sneeuw te hebben gestaan en alleen ensemble mensen te hebben gezien,kwamen ze dan eindelijk naar buiten...Stanley,Pia en Vera!De handtekeningen staan in het programmaboekje.Stanley is trouwens maar heel klein,iets groter als mij.Maartje ging bijna op der gezicht voor Vera,haahhha.En pap reed daarna bijna Pia aan,die wilde nog snel even oversteken.
    Het was dus geweldig,eindelijk heb ik ze van dichtbij gezien!
    Kus el

  • 20 November 2004 - 14:16

    Maartje:

    Ja Passion was helemaal geweldig. En ja, Vera Mann die moest om mij lachen omdat ik zwaar op m'n gezicht ging. Pia moest om mij lachen omdat ik de pen liet vallen (niet leuk) heb mezelf dus weer goed belachelijk gemaakt. en Stanley is echt klein ja. Maar wel allemaal heel leuk. En koud. Daarna op Sjoerd's verjaardag het uitgebreide verhaal verteld. Dus ook dat we Pia bijna onder de auto hadden liggen. Werden ze thuis een klein beetje gek van ons twee.

    Groetjes Maartje

  • 22 November 2004 - 10:18

    Francien:

    Ha lonneke,
    Lang niks meer van ons gehoord.Ik lees dat het goed met jouw gaat.Gelukkig. Wij hebben ff drukke weken achter de rug, je weet wel DE BOERE. Wel leuk, insjeete, interne opening, BCl treffe, en tussendoor ook de nog aandacht voor de nieuwe gangmakers. Maar allemaal even leuk. Danielle heeft gisteren op de buhne gestaan met de dansgroep.Ze moest voor Daisy invallen. Leuk om dit weer te zien.De Kleine groep heeft zaterdag gedanst en ze zijn gevraagd voor in de pauze van het limburg kinderliedjesmatinee in Venray te dansen. Leuk he.
    Zo zie je maar ook wij zitten niet stil. Alleen moeten wij nu dikke truien gaan kopen in plaats van zomerkleding zoals bij jullie. Het heeft hier zelfs al gesneeuwd. Nou ik hou er mee op en ga de was strijken bah. Lonneke zorg goed voor jezelf en tot mails. Doe de groetjes aan Sita en Nina. Hoije

  • 22 November 2004 - 13:53

    Sjraar En Jose:

    Hallo meiden,
    We hebben inderdaad weer een hardstikke leuk weekend gehad. Het kaetelgerich was leuk, maar koud. Elleke en Sander moesten zingen en Elleke dus als een verzopen katje. Ze kwam net in een sneeuw/ regenbui terecht toen ze naar Steijl fietste. De promsavond was geweldig. Rene en hele crew hadden weer iets prachtigs in elkaar gezet. Zondag was het was heerlijk weer tijdens de optocht en het BCL-treffen daarna in de tent was ook weer leuk. Ik heb nog niet gehoord wat jullie dit weekend gedaan hebben maar dat komt vast nog wel. Tot de volgende keer. Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Valdivia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 33378

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: