Aguas Calientes - Reisverslag uit Valdivia, Chili van chili - WaarBenJij.nu Aguas Calientes - Reisverslag uit Valdivia, Chili van chili - WaarBenJij.nu

Aguas Calientes

Door: Nina

25 Oktober 2004 | Chili, Valdivia

MMMMM, die pasta met lekker veel groente smaakte
vrijdag. Hopelijk weer genoeg vitamientjes voor weer
een poosje binnen.
Zaterdag begon onze trip naar Aguas Calientes met
regen en het is de hele dag niet meer opgehouden.
Alles met het openbaar vervoer ging goed: eerst vanuit
Valdivia de bus naar Osorno en van daaruit de toevalli
perfect aansluitende bus naar Aguas Calientes. Daar
hebben we eerst het Conaf-centrum bezocht met
informatie over het Parc Nacional Puyehue en zijn
flora en fauna. Daarna lekker thee met chocoladetaart
gegeten. Die heeft Sita tijdens de bergwandeling nog
vervloekt voor het veroorzaken van misselijkheid.
We hebben een wandeling van 3,6 km gemaakt: eerst de
berg op, net een soort regenwoud, in de regen tot een
punt wat uitzicht zo meten geven, maa het was nogal
erg mistig en regenachtig. Met Sita als berggeit
voorop. Naar beneden ging gelukkig een stuk
makkeljker. Daarna richting thermaal zwembad. Wij
kozen toch maar voor de binnenbadvariant gezien de kou
en regen. Op zich niet zo bijzonder, gewoon
rechthoekig zwembad, maar wel zalig warm met blijkbaar
genezende ingedienten.
Om 9 uur weer terug in Valdivia. Daar pizza gegeten,
lekker, maar wel erg lang wachten.
En onze ogen waren grote geweest dan onze maag, want
zondag hebben we nog een keer van de restanten( de
helft) kunnen eten.
Zondag eerst uitgeslapen, ontbeten en gelounged.
Daarna beetje geshopt. Lonneke bh, sokken en gympen
gekocht, Sita een spijkerbroek en een truitje en ik en
bh en een oranje Hollandshirt(hoe is het mogelijk in
Chili?!?!).
Nu is het maandag en zijn we achter de computer
gekropen om een begin te maken met het maken van een
opzet voor het invoeren van de gegevens in Excel. De
eerste irritatie is ook al een feit, want we waren
niet gebeld hoe laat we op de universiteit moesten
zijn. Maar alles went...
We zullen zien wat de rest van de week ons brengt. Na
het leuke weekend kunnen we er in iede geval weer
tegen aan.
Groetjes,
Nina, Lonneke en Sita

• 25 Oktober 2004 - 19:30

Milja:

tis daar nog steeds leuk zie ik. Nou nog veel plezier verder.!!:D

• 25 Oktober 2004 - 20:13

Iris En Jan Willem:

Leuke foto's weer en een leuk verhaal. Sita als berggeit??? Ik wist niet dat je het in je had!! Menno zal wel tevreden over je zijn......

• 26 Oktober 2004 - 10:15

Menno:

Hola gente!
    Ik zie al wie de rugzak gaat dragen als we de Chileens bergen gaan bewandelen! Ik eet de chocoladetaart dan wel op. Voor wat hoort wat natuurlijk!

Leuk die menukaart-foto met sabores de Chiloe! En de rest is vooral erg mooi! Wat zit er trouwens in die boom?

Ik ga alleen mijn regenjas nog wel even vervangen voor het vertrek naar jullie denk ik. Dacht dat Holland altijd zo beroemd was om zijn wolken(pracht), maar Chili kan er ook wat van!

• 26 Oktober 2004 - 10:28

Francien:

He meiden,
    Kei leuk die foto's mooi water schitterende bergen. Heel wat anders dan het weekend belfeld wat wij achter de rug hebben. Toch geloof ik dat wij in belfeld beter weer hebben gehad.het zonneteje scheen en het was 20 graden ik ben flink verbrand ( aan de kachel ha ha) verder weinig nieuws te melden. Lonneke maak er een fijne verjaardag van. drink er eentje van mij proost!!!

• 26 Oktober 2004 - 15:48

Jenny:

He he,
    terwijl ik dit berichtje schrijf, ben ik aan het kletsen met Lon. Wat is het toch mooi al die technologie. De verhalen klinken nog steeds geweldig. Dus houden zo. Alleen jammer van Excel, maar ja dat hoort er ook bij. Heel veel plezier de komende tijd en Lon: alvast een superleuke dag zaterdag!
    Liefs Jenny

• 26 Oktober 2004 - 17:20

Lia:

Leuke foto's zijn er weer bijgekomen meiden.
    Het is goed te horen dat jullie weekend leuk geweest is. groetjes

• 26 Oktober 2004 - 17:35

Harry En Lieke:

Volgens Lieke eten jullie wel veel chocalade taart.
    Mooie foto's van het pinguineiland, mooi winderig weer toen. Verder zien we wel veel bewolking en truien op de foto's. Ook de groeten aan de andere ouders, missen jullie je dochters al????

• 27 Oktober 2004 - 14:03

Eline:

leuk die foto´s! T´is daar echt mooi zie ik en nog goed naar jullie zin :) leuk hoor groetjes

• 27 Oktober 2004 - 16:42

Isi:

Hee Lon! Gaaf agua calientes. Dat heb ik in Guatemala ook gezien en in gebadderd. Veel plezier en je hoort nog van me.
    Kus Isi

• 28 Oktober 2004 - 07:33

Jose:

Goedemorgen dames,
    Wat een uitvinding msn. Lonneke, we hebben gisteren weer gezellig met elkaar kunnen "praten". Dat is mogelijk omdat jullie op de Uni aan 't werken zijn. Heerlijk. En wat een leuke foto's zijn er weer bijgekomen. Zo kunnen wij zien waar jullie zijn en kunnen wij onze dochter op de hoogte wat hier allemaal gebeurd. Groetjes en kusje.

• 29 Oktober 2004 - 12:55

Rob En Eef:

Ha Lonneke,
    Erg leuk om jullie verhalen te lezen.
    Morgen gaan we lekker naar de japanner.
    Hier in Teglen is alles goed. Brok groeit goed.
    Alvast gefeliciteerd met je verjaardag maak er een leuke dag van.
    xx

• 29 Oktober 2004 - 16:37

Oma De Smet:

Best Nina,
    Hartelijk dank voor de mooie kaart die ik van je gekregen heb.10 dagen onderweg.Ik kon dan nog meegenieten van het mooie natuurschoon bij jullie.Het gaat je goed af en je bent zowat al op de helft van jullie verblijf daar. Het lijkt me ook wel leuk eens kennis te maken met de mensen waar je werkt.Fijn dat je met jullie drieen optrekken, heb je altijd aanspraak.Doe Lonneke en Sita veel groetjes en tot verderhorens.Ik krijg altijd de laatste berichten van thuis door. Vele groetjes, Oma de Smet

• 29 Oktober 2004 - 20:59

Iris En Jan Willem:

Lonneke,
    Morgen de 30e kun je als een heugelijke dag in je dagboek bijschrijven! Wèl op een heel andere plek dan waar je je andere verjaardagen hebt gevierd. Een gezellige dag toegewenst en ook een heel gelukkig jaar, te beginnen met de overige maanden in Chili!

• 30 Oktober 2004 - 08:53

Anja, Paul-Peter, Job En Bram:

Er is er een jarig, hoera, hoera.
    We kunnen je niet zien maar dat ben jij!!!!
    Lonneke, heel erg hartelijk gefeliciteerd met je meest verre verjaardag ooit.
    We wensen jou een heel fijn feestje en een hele mooie dag toe.
    Hopelijk heb je onze kleinigheidjes ontvangen, want die maken feest vieren een beetje leuker (dachten wij)
    Wij zijn gisteravond thuisgekomen van een paar daagjes Slagharen.
    Het was hartstikke leuk en we hebben ontzettend geboft met het weer. Het huisje was tamelijk klein, maar we hebben er eigenlijk alleen maar geslapen. Uit eten ( de pannen in het huisje nodigden niet erg tot koken uit), en douchen in het zwembad. (dat zegt genoeg over het huisje denk ik)
    Maar de kinderen hebben zich geweldig geamuseerd, en dus wij ook.
    Ik hoop dat je een hele fijne verjaardag hebt vandaag en ons niet al te erg mist. Ga vooral leuke dingen doen, en geniet van je tijd daar.
    Breng je ons verslag uit van je verjaardag? (liefst met foto's)
    Heel veel kusjes en groetjes van ons allemaal, ook aan Nina en Sita, en tot mails.
    Anja, Paul-Peter, Job en Bram.

• 30 Oktober 2004 - 09:37

Elleke:

Feliz cumpleaños, feliz cumpleaños, feliz cumpleaños Lonneke querido...feliz cumpleaños!
    Felicitaciones con su 2ó cumpleaños. Le deseo un día muy bueno; su primer cumpleaños en Chile.Estamos gozandode su torta ahora.Le ahorraremos un pedazo!Tenga porciones una diversión hoy.
    Besa el Elleke

• 30 Oktober 2004 - 09:42

Nynke:

Hey Lonneke! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ik zal hier wel een chocoladetaartje op je verjaardag eten! Hoop dat je een leuke dag hebt! Heel veel plezier!
    Liefs Nynke

• 30 Oktober 2004 - 09:57

Jose En Sjraar:

Proficiat meid, een fijne verjaardag en we eten de vlaai wel alleen op.Zoals Anja al zegt de verste verjaardag ooit, alhoewel?
    Je hebt nog reuze plannen, toch? Kusjes, knuffel van mam en pap.

• 30 Oktober 2004 - 10:50

Thijs Henriëtte Maartje En Sjoerd.:

in de gloria
    in de gloria
    in de gloria!!!!!!!!!!

Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een leuke dag van!!

Thijs, Henriëtte, Maartje en Sjoerd.

• 30 Oktober 2004 - 11:44

Anja, Paul-Peter, Job En Bram:

Zeg Elleke, ik ben nogal nieuwsgierig aangelegd, dus, VERTALING AUB!!!!!!

• 30 Oktober 2004 - 11:54

Opa En Oma Dambacher:

Hoi Lonneke,
    hier ook eens een berichtje van opa en oma.
    Wij willen je een hele fijne verjaardag wensen, en hopen dat je een mooie tijd hebt daar in Chili.
    Veel plezier, en let goed op jezelf.
    Groejes, Opa en Oma Dambacher

• 30 Oktober 2004 - 13:30

Elleke:

Okeej..voor anja de vertaling dan:
    _ 愉快生日, 愉快生日, 愉快生日親愛Lonneke... _ 愉快生日! _ 祝賀與他23o 生日。_ 他渴望非常好天; _ 它一生日在Chile.Estamos gozandode 它結塊ahora.Le 我們將保存pedazo!Tenga 部份今天轉換。_ 這Elleke 親吻
    Je had niet gezegd naar welke taal dus...

• 30 Oktober 2004 - 13:38

Elleke:

Nu dan de echte vertaling (trouwens dat daarnet moest chinees zijn,maar dat kent ie niet)
    Happy Birthday to you, Happy Birthday to you, Happy Birthday dear Lonneke... Happy Birthday to you! Van harte gefeliciteerd met je 23ste verjaardag. Ik wens je een hele fijne dag toe; je eerste verjaardag in Chili.We zitten hier nu aan de vlaai.We bewaren wel een stuk voor je!Veel plezier vandaag!Kusjes Elleke

• 30 Oktober 2004 - 13:51

Lucie & Wiel:

Hoi Lonneke, profisiat met diene dreeëentwintigste verjeurdaag. Eine sjoêne laeftiëjd. Weej winse dich same met Nina en Sita eine leuke daag toe daô gans achter wiëd weg in Chili.
    Weej drinke d'r vanaôvend minstens eine op diene verjeurdaag. Hebbe spesiaal ein lekker roêd Sjieleens wienke in hoês gehaôld. Weej gaôn d'r ein bietje van oêt, dès dôôw vanaôvend auch ein lekker kaad Sjieleens wienke dringks. Volges ôs haet dae dich lèts aan good gesjmak. Dreej kusjes op de wèngskes van Luus & Wiel.
    Dees Tegelse reaksie vertaals dôôw waal èfkes veur dien vriendinne hé?
    Amuseer uch vandaag.
    DOEI.

• 30 Oktober 2004 - 15:25

Ruud:

Zo, net nog even gebeld met de jarige. Ze had de eerste cadeautjes al uitgepakt. Van de post uit Nederland, was nog weinig aangekomen, de timing van de Chileense postbode zou dan ook perfect zijn als dit vandaag wordt afgeleverd.

Vandaag gaan ze lekker rustig aan doen. Vanavond zelf pannekoeken bakken.

Ik zal er in ieder geval ook een paar drinken vanavond op haar verjaardag.

Proost,
    Ruud.

• 30 Oktober 2004 - 15:49

Harry, Jeanne En Lieke:

Lonneke,
    Ook van ons heel hartelijk gefeliciteerd.
    Voor jou lijkt mij dit een verjaardag om nooit te vergeten, veel plezier met de meiden. Je vader en je moeder zullen je wel missen vandaag, ik weet hoe het voelt. Misschien vieren ze in Limburg toch nog wel een klein feestje zonder jou.

Harry

• 30 Oktober 2004 - 16:20

Marie-Jose:

Hoi Lonneke,auch van os allemoal van herte preficiat en nog eine hiele schjoene tied in Chili!groetjes van Bart en Marie-Jose, Marese en Bram, Arjanne en Dennis, Florian (van de Knape) en Jessie, en natuurlijk auch van Rowan (xxx)

• 30 Oktober 2004 - 18:14

Francien:

Er is er een jarig hoera hoera en waar zal de jarige zijn. In Chili!!!
    Proficiat met jouw 23 verjaardag.Maak er een leuk feestje van het is anders dan anders maar toch moet dat lukken. Een hele fijne dag gewenst door Henk Francien Daisy Jeffrey Danielle en Luuk. Ps Danielle heeft mij verteld dat ze jouw gesproekn had. Leuk Hoije en toet de volgende kier

• 31 Oktober 2004 - 10:41

Fam Epskamp:

Lonneke van Harte met je 23 e verjaardag .
    aak er een leuke dag van en de groetjes aan allemaal.

• 31 Oktober 2004 - 12:32

Lia:

Lonneke,

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag een dag te laat maar zeker niet vergeten.
    We hadden internet problemen en kon zodoende vanaf vrijdagavond niet meer internetten , Chiel had geen tijd om het even te verhelpen, je weet wel uitslapen, voetbal, werken en uitgaan zijn net even iets leuker dan je moeder helpen die op internet wil. Ik hoop dat je een leuke verjaardag hebt gevierd in het verre Chili samen met Nina en Sita. Het zal er zeker een zijn die je niet meer zal vergeten.
    Nou de groeten aan de andere twee reisgenoten van ons allemaal.

• 31 Oktober 2004 - 13:55

Marlee, Fred, Danielle, Daphne En Kia:

Neem aan dat gisteren 30-10-2004 de berichtensite vol heeft gestaan met felicitaties. Onze stonden er niet tuassen, dit kwam door het uur tijdsverschil.
    Dit maken wij dus vandaag goed door hier onze felicitaties te plaatsen voor je verjaardag Lonneke. Nu leest dus iedereen dat wij te laat waren, maar dat we je wel gefeliciteerd hebben. Oh uh ja en een woef van de hond, zo sprak zij toen ik dit aankondigde.

Groetjes DDFM&K

• 02 November 2004 - 15:51

Annelies En Axel:

wat een tros goede wensen voor lonneke werden gestuurd, dit moet een goed jaar worden voor jou.
    Ik hoop dat je onze echt Hollandse kaart ontvangen hebt, maar we willen toch nog even op deze manier jou het allerbeste wensen en 3 dikke pakkerds van Axel en van mij.

Wij zijn in het weekend van de camping naar ons winterverblijf teruggekeerd
    en moeten 20 weken wachten voordat het nieuwe seizoen weer begint. Ik mis nu al mijn leenhond. Trouwens deze kleine deugniet heeft vorig weekend bij ons geslapen. Midden in de nacht werden wij beiden naar de kant gestoten omdat madam zo nodig tussen ons in wilde liggen
    Op de rug met de poten in de lucht lag mevrouw te snurken en smekken tot de volgende morgen 9.00 uur.
    Vies he, maar wel leuk.

Groetjes en tot mails