ZON!!! - Reisverslag uit Valdivia, Chili van chili - WaarBenJij.nu ZON!!! - Reisverslag uit Valdivia, Chili van chili - WaarBenJij.nu

ZON!!!

Door: Nina

22 November 2004 | Chili, Valdivia

Hallo iedereen in het koude Nederland,

Deze week hebben we weer wat kleine bedrijven bezocht. Maandag eerst nog met zijn drieeen achter de computer. Vanaf dinsdag ging telkens een van ons mee en de andere twee bleven thuis achter de pc. Dinsdag dus Sita, woensdag Lonneke, donderdag ik en vrijdag weer Sita mee. Sita was dinsdag pas om half twaalf thuis, maar de rest van de week was iedereen terug zo rond etenstijd. Wel is het de hele week mooi weer geweest, dus in het zonnetje werken( en Sita verbranden) voor degene op het bedrijf en in de zon pauzeren voor degenen op de universiteit. Donderdag hebben Sita en Lonneke weer de hippotherapie bezocht. Zaterdag hebben we een boottocht gemaakt op de rivieren rond Valdivia richting kust. Om half twee vertrekken en om 7 uur terug. Onderweg kreeg je warm eten, ik lekker merlijn op napolitaanse wijze (word wel een viseter hier in Chili) en later ook nog thee met taart. Onderweg werd er twee keer gestopt. Eerst in Corral aan de oceaan, niet zo bijzonder, en daarna op het Isla Mancera. Dat was een stuk mooier met een leuk fort en mooi uitzicht. Op de heenweg nog in het zonnetje gezeten, maar terug regende het, jammer...
Daarna zondag gingen we naar Parque Saval, en dat bleek geen verkeerd idee te zijn. Heerlijk weer, ons gesettled aan een plas met veel waterlelies en kikkers, handdoekje en boekje erbij, bikinibovenkantje aan en bruinen maar! Dat was echt genieten, zelf bijna heet in de zon, jammer dat je niet kon zwemmen.
´s Avonds het leuke plan om broodjes te bestellen, alleen blijkbaar was ons telefoontje niet zo duidelijk, want broodjes hebben we niet meer gezien. Toen maar een tomatensoepje gedaan.
Deze week hopen we klaar te zijn met het bezoeken van de kleine bedrijven en er moet nog 1 groot bedrijf bezocht worden. Lonneke is vandaag mee, dan morgen ik weer enz.. Misschien gooit het grote bedrijf nog roet in het schema, maar dat gaan we wrs met ene tweede team doen. 1 dcember moeten we de presentatie hier houden, het wordt wel engels hoor! Dan hebben we nog niet alle resultaten klaar, maar wrs wel wat dingetjes zoals gemiddeldes en verdelingen. Dan gaan we ook iets vertellen over de melkveehouderij in NL. Volgens Efren is presenteren heel eng, want er schijnen allemaal belangrijke mensen te komen, maar we zien wel. Even doorwerken deze week en dan zijn we al een heel eind!!
Groetjes van ons drie!

• 22 November 2004 - 16:07

Jeanne:

een deel van je verhaal al via de telefoon vernomen.Goed dat jullie je altijd kunnen amuseren. Hier in Nederland weinig zon te zien, de temperatuur wisselt nogal, gisteren een graad of vier, vandaag weer bijna twaalf.Hou jullie daar goed en geniet van de dingen die je daar ziet, liefs voor allen.

• 22 November 2004 - 20:52

Tannie:

Hallo dames de laatste loodjes wegen vaak het zwaarst.
    Jullie hebben al zoveel mooie plekjes van chili gezien. en dat je ook nog een mooi bruin kleurtje krijgt is leuk mee genomen.
    We hopen dat de presentatie ook goed verloopt je moet niet alles geloven wat Efren zegt. een succesvolle week toegewenst van ons.groetjes ton en tannie

• 23 November 2004 - 10:30

Lia:

Leuk om weer een nieuw bericht van jullie te lezen .
    Zo te horen amuseren jullie zich nog steeds.
    Hoewel af en toe de heimwee wel eens toeslaat (Weet ik niet, maar denk ik).
    Maar dames niet getreurd jullie mannen komen er over een kleine 4 weken aan. Dus hou het vol.
    En heel veel succes met jullie presentatie. Het engels van die belangrijke heren zal beslist niet beter zijn dan dat van jullie.
    Liefs.

• 23 November 2004 - 10:51

Monique:

Heel veel succes met jullie presentatie.niet te zenuwachtig zijn en nina ik vond het echt leuk dat je belde.groetjes monique

• 24 November 2004 - 14:03

Suzanne:

Hee Nina!
    Las net je berichtje op mijn site. Inderdaad, ik ben weer terug. Maar het is hier echt te koud na bijna 4 maanden in de tropische hitte. Normaal ben ik niet zo'n koukleum, maar nu is zelfs de supermarkt bij de koelingen al koud:-) Geniet ervan en supergaaf dat Stephan komt. Toon is ook langs geweest en het is leuk om dan te laten zien waar je een tijd hebt geleefd. Genieten nog maar even, voor je het weet is het voorbij!

• 25 November 2004 - 13:05

Roosmarijn:

Heel veel succes met de presentatie. Bedenk maar, als het mislukt zitten ze (de bel. personen) over een paar maanden toch weer aan de andere kant van de wereld....
    Wordt het nu steeds warmer in chili? Hier wordt het wiinter en steeds kouder! brrrr.

• 25 November 2004 - 13:05

Roosmarijn:

• 25 November 2004 - 13:16

Nina:

Sinterklaas heeft ons gevonden in het verre Chili!!! Er zijn al kadotjes aangekomen voor 5 dec. Bedankt Sinterklaas!

• 25 November 2004 - 16:45

Sinterklaas:

Beste Meisjes,
    Ook al zitten jullie in een ver land.
    Jullie verdienen toch iets uit Sint's hand.
    Gelukkig spreken jullie nu al een beetje mijn taal.
    Dan begrijpen de VIP's straks ook jullie verhaal.

• 27 November 2004 - 16:31

Harry:

De nieuwe foto's zijn heel bijzonder. Vooral die waar de auto vast zit en het lostrekken door 2 stieren.
    Mooi weer ook, zo te zien.

• 27 November 2004 - 23:04

Iris:

weer mooie foto's! Echt bijzonder zo'n vastzittende auto die losgetrokken wordt en dan die prachtige foto's van het meer! Het ziet er echt heel aantrekkelijk uit, met heel helder water. Ik ben jaloers op jullie!