000100101110 White Line!!!! - Reisverslag uit Valdivia, Chili van chili - WaarBenJij.nu 000100101110 White Line!!!! - Reisverslag uit Valdivia, Chili van chili - WaarBenJij.nu

000100101110 White Line!!!!

Door: Lonneke, Nina en Sita

04 November 2004 | Chili, Valdivia

Hallo mensen,
Hier eindelijk weer een bericht over onze belevenissen in Chili. Vorige week hebben we de hele week achter de pc gezetten om de op de bedrijven verzamelde gegevens in te voeren in excel. Dit werk is wel wat saaier, maar heeft als grote voordeel dat we zelf onze werktijden kunnen indelen. Aan het einde van de week hadden we alles van de grote bedrijven ingevoerd. Vrijdagavond hebben we gezellig monopoly gespeeld. Nina heeft dik van ons gewonnen en wilde ook perse tot ons faillisement doorgaan....
Zaterdag, zondag en maandag hadden we vrij. Helaas was het niet zo´n geslaagd weekend buiten Lonneke's verjaardag zaterdag. De zaterdag begon goed met verjaardagsliedjes en kadootjes. De meeste kaartjes en pakjes komen helaas later hopelijk nog, want op de post kun je hier niet bouwen. Maar diezelfde ochtend kreeg Nina ook het slechte nieuws over de dood van Senna, de hond bij Stephan thuis, te horen.
's Avonds hebben we lekker pannenkoeken gebakken en Chicago! gekeken. We moesten er even inkomen en pannenkoekenmoes eten, maar daarna waren ze mooi rond en bruin. Wat niet bruin was, maar zwart en zo hard als een baksteen waren de brownies. Gelukkig hadden we ook niet meer veel trek!!
Zondagmorgen wilden we naar de musea, maar die waren dicht vanwege de verkiezingen. Toen Sita naar huis belde om haar zus te feliciteren met haar verjaardag, kwam het volgende slechte nieuws. Haar opa was onverwacht die ochtend overleden. Dus de rest van de dag in de cabaña door gebracht met belletjes. Maandagochtend hebben we om 9.50 de bus genomen naar Panguipulli. Onderweg aan een stuk regen en in Panguipulli ook regen. Bovendien was alles dicht vanwege de feestdag. Dus na een uur ronddwalen in de regen weer terug met de bus naar Valdivia. Gezellig kletsen in de bus en aangekomen in Valdivia scheen de zon alweer een beetje. 's Middags Boonanza gespeeld en toen heeft Sita gewonnen. 's Avonds heerlijk gegeten bij de Chinees. Jaja, die geeft het ook hier!!!
Dinsdag en woensdag hebben we een seminarium over welzijn bij dieren bijgewoond. De lezingen waren weliswaar in het Spaans, maar de meeste waren wel erg goed te volgen. Vandaag hebben we de eerste 17 kleine bedrijven ingevoerd. Nu alleen nog 2 sheets samenvoegen en dan zijn we weer klaar voor vandaag.

• 04 November 2004 - 20:34

Milja:

nou uhh.... zo te zien ben ik de eerste wat een eer!!:P nou jullie hebben het weer leuk gehad daar o p die 2 vervelende berichten na verder nog veel plezier xxx

• 05 November 2004 - 00:15

Anja, Paul-Peter, Job En Bram:

Hoi Lonneke, Nina en Sita.
    Ik kom net binnen van mijn werk, en ik dacht, eens kijken of er nog nieuws is. En jawel hoor.
    Helaas niet alleen goed nieuws. Ik wil vanaf deze plaats Sita en haar familie condoleren, en heel veel sterkte toewensen.
    Zo dames, nu ga ik lekker slapen, ik wens jullie het allerbeste, en nog veel fijne, warme, zonnige dagen en avonturen toe.
    liefs, Anja, Paul-Peter, Job en Bram

• 05 November 2004 - 13:47

Lia En Bert:

Dit was inderdaad zo'n weekend waar vreugde en verdriet hand en hand gaan. Wij willen Sita en haar familie condoleren en veel sterkte toewensen.
    Het ga jullie verder goed

Lia

• 06 November 2004 - 16:28

Harry:

Ja meiden, het leven gaat ook hier door en daarbij hoort ook het overlijden van mensen of dieren waar we van houden.
    Ik kan mij voorstellen dat het Sita pijn doet, haar verdriet en zorgen niet te kunnen delen met haar naaste familieleden. Sterkte.

• 07 November 2004 - 22:43

Iris En Jan Willem:

Net een leuk telefoontje van Sita gekregen over jullie geweldige uitstapje naar Ensenada! Dus daar komen nog een heleboel mooie foto's bij!
    Iedereen nog bedankt voor de lieve reacties naar aanleiding van het overlijden van Sita's opa (onze vader en schoonvader). Het is altijd fijn te beseffen dat mensen aan je denken in zo'n moeilijke tijd.

• 08 November 2004 - 11:07

Carry:

Hallo Lonneke
    (Nina en Sita, ik ben een nichtje van Ruud). Hartstikke leuk om weer eens te lezen waar je zoal mee bezig bent (op een paar trieste mededelingen na). Wat geweldig dat jullie de lezingen zo goed konden volgen in het Spaans! na zo'n korte periode.....
    Gisteren feestje gehad van ome herman en tante mary. was heel gezellig. ik ben toch maar een paar keer naast Ruud gaan staan en zitten.... en heb z'n stokbroodje met kruidenboter gesmeerd (wat jij normaal gesproken deed, aldus Ruud). Heel veel sterkte en succes! Ik heb enorm bewondering voor jullie!
    groetjes,