Hipotherapie - Reisverslag uit Valdivia, Chili van chili - WaarBenJij.nu Hipotherapie - Reisverslag uit Valdivia, Chili van chili - WaarBenJij.nu

Hipotherapie

Door: Lonneke

11 November 2004 | Chili, Valdivia

Hallo allemaal,
Deze week zitten we de hele week achter de computer te werken aan ons verslag en de excelsheets voor zover compleet te maken. Ook zijn we aan t lezen in de statistiekboeken. Best saai zou je denken.... Daarom vonden de uitnodiging van Pamela, de vrouw van Efren, om te komen kijken bij de hipotherapie een aangename afwisseling. Op de universiteit verzorgen de veterinaire studenten van paard wekelijkse sessies met geestelijk gehandicapte kinderen en ponny's. Dus vanmorgen om 10.00 vertrokken op zoek naar de plaats waar de ponny's gestald staan. Dit bleek nog een heel eindje lopen. Maar toen we iets te laat arriveerde was er nog niemand. Een meisje verteld ons dat de kinderen om 11u komen. De vrijwilligers komen om 10.45 met de ponny's aan. Het is maar goed dat wij zijn gekomen om te kijken, want ze komen handen te kort en we kunnen dus meteen meehelpen. De kinderen komen binnen rennen en we krijgen meteen een kus en een knuffel. Een jongen ziet in Nina meteen een betrouwbare vriendin en laat haar hand niet meer los. We zetten een kind op een ponny en lopen met drie begeleiders erom heen rondjes door de binnenbak. De meeste kinderen schreeuwen het uit van plezier, maar enkele zijn erg bang. Na een uur rijden gaan de kinderen weer naar huis. Ons wordt gevraagd of we volgende wek weer komen. Het was erg leuk om te doen, alleen nog afwachten of we volgende week tijd ervoor hebben.....

• 11 November 2004 - 17:42

Lonneke:

Hoi Anja, Henriette en Oma. Jullie pakje is gisteren na 3 weken aangekomen in cabañas MayMo. Erg leuke kaarten en feestartikelen, die kunnen we vast nog gebruiken voor Sinterklaas of kerst. Super bedankt dat jullie aan mij gedacht hebben.

• 11 November 2004 - 19:17

Henriette, Thijs, Sjoerd En Maartje:

Hoi Lonneke (en de andere meiden)
    Jammer dat het pakje te laat is gekomen. Hebben het ruim op tijd verzonden. we zullen de Kerstkaarten nu ook maar sturen, komen die misschien op tijd aan.
    wij denken dat het bij jullie zeker niet saai is, leuke uitjes, goed eten, toch ook werken en nu ook nog therapeutisch bezig zijn. Fijn om jullie avonturen zo te kunne volgen. Geniet er van.
    Jouw kaart voor Sjoerd is gisteren al aangekomen. Ruim op tijd dus. Hij vond hem erg leuk. Super bedankt daarvoor.
    Nou, tot horens.

Henriette, Thijs, Sjoerd en Maartje.

PS Je loopt wel wat achter met de foto's.

• 11 November 2004 - 20:59

Tannie Epskamp:

hallo dames erg leuk de foto,s op de side van ruud.
    En dat jullie gewoon konden blyven zitten op de rug van een paard echt gaaf.
    Prachtig die waterval.Ook leuk om te lezen dat jullie hulp geboden hebben met het paardrijden bij de kinderen .
    Voor mij is het nu weekend Nina en andere dames succes . Groetjes Ton en Tannie.

• 11 November 2004 - 21:37

Marc:

hoi Lonneke,
    Ik hoor en zie zoveel leuke dingen die je in chilli meemaakt maar ik zou je willen vragen of je nog iets leuks te zeggen/schrijven hebt voor het prm blaad.
    Ik kan er zelf wel iets van maken, maar het is mischien wel leuk als je nog een extraatje hebt voor alle PRMoosers.

Gr Marc

• 12 November 2004 - 09:55

Sjraar:

Geweldig om te lezen dat jullie op zulke manier bij heel andere activiteiten betrokken worden, dan het dagelijkse klauwbekappen of digitaal bewerken van gegevens. Omgaan met kinderen, zeker als ze gehandicapt zijn, is ontwettend dankbaar werk. Jullie hebben vast net zo genoten van die hipotherapie als de kinderen.
    Wij hebben in het Limburgse Tegelen vandaag ook genoten: d'n ellefde van d'n ellefde wordt traditioneel de vastelaovend (voor de 'bovenrivierse': de carnaval) ingeschoten. Met bezoeken en optredens bij de verzorgingstehuizen en de presentatie van de nieuwe Tegelse Vastelaovens-CD, was de dag goed en heel gezellig gevuld. Lonneke ik zal je vast een exemplaar van de Tegelse en Venlose CD sturen, dan kun je vast oefenen voor de dag dat je thuisk komt. Je moet dan immers gelijk naar de 'verloofdenbal' om ons te zien aftreden en het nieuwe Boerebruidspaar te zien uitkomen.

Groetjes,

Sjraar en Jose

• 12 November 2004 - 10:55

Jenny:

He Lon,
    nou dat is even iets anders dan bedrijven bezoeken of achter je PC zitten! Lijkt me erg leuk om een keer te doen. Al klaar om volgende week weer terug naar de bedrijven te gaan? Even weer weg bij die statistiekboeken en de PC. Veel plezier!
    Liefs Jen

• 12 November 2004 - 12:30

Job:

Lonneke, ik wil je heel erg bedanken voor de leuke kaart.
    Deze is gelukkig wel op tijd.
    Ruud heeft beloofd om ook op mijn verjaardag te komen. Leuk he,
    xxxxxxxxxxx
    X(mega kus)
    Job

• 12 November 2004 - 12:49

Anja, Paul-Peter, Job En Bram:

Hallo Lonneke, Nina en Sita.
    Ook ik heb gisteren het vastelaovesseizoen ingeschoten, maar dan vanaf de andere kant van de bar.
    Heb gezellig gekletst met Ge Deenen en zijn broer, en was pas rond 3.00 uur thuis (gaap).
    Vanavond komen hier de Zwarte Pieten langs de deuren om te collecteren.
    Die zijn zeker alvast vooruit geroeid.
    Ik heb ineens 2 hele lieve kinderen, gek he?
    Ik ben trouwens benieuwd hoelang dit bij Job nog werkt, als je begrijpt wat ik bedoel.
    In zijn klas zijn al een aantal kinderen van hun geloof gevallen.
    Zo, nu ga ik Bram klaarmaken, want hij moet zometeen naar de creche.
    Ik wens jullie een heel fijn weekend, en tot mails.
    Groetjes, Anja

• 12 November 2004 - 22:59

Iris:

Geweldig om op deze manier met dieren en kinderen bezig te zijn. het lijkt me een heel bijzondere ervaring, dieren zijn voor dit soort kinderen heel belangrijk. Jullie maken zo heel wat mee.
    De foto's vonden we erg mooi en indrukwekkend, prachtig die vulkaan op de foto's.

• 13 November 2004 - 09:43

Lia:

Wat een mooie foto's hebben jullie gemaakt van jullie uitstapje met de paarden. Jullie schrijven al dat het erg leuk was zich bezig te houden hebben met gehandicapte kinderen maar ik denk dat het voor deze kinderen telkens een groot feest is als ze mogen komen rijden.

Lia

• 14 November 2004 - 16:15

Ruud:

Nou nou, het leven van een bachelor is niet makkelijk. Uit verveling vanmiddag maar eens die hele berg was gestreken. Gezien de hoeveelheid en mijn tempo, was dit dus bijna een middag vullend programma.

Net ook nog even met Chili gebeld, Lonneke wakker gebeld (11.45u hun tijd) en Nina en Sita sliepen zelfs nog! Ze waren namelijk wezen stappen tot 5.00u, allemaal Chileense jongens versierd etc etc.

Zo, nu ga ik nog even stofzuigen, is het weekend weer bijna om.....

Ruud.